نظارت مستمر بر عملکرد آموزشگاه های رانندگی در ایلام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت:از آنجا که سهم آموزشگاه‌های رانندگی در تصادفات جرحی و فوتی لحاظ می‌شود باید برعملکرد این آموزشگاه ها نظارت شود.

آموزشگا‌های رانندگی درتصادفات مقصرشناخته می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام , سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: مطابق بررسی‌های به عمل آمده از سامانه‌های پلیس راهور ناجا و تحلیل تصادفات سطح کشور، تعداد ۸۸۷ نفر از رانندگانی که از آموزشگاه‌های رانندگی تحت مسئولیت استان ایلام موفق به اخذ گواهینامه شده اند در تصادفات منجر به فوت و جرح شدید به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز مقصر بوده و سهم قابل توجهی از رانندگان مقصر کشور را به خود اختصاص داده اند.

او افزود: این امر نشانگر عدم احساس مسئولیت، عدم نظارت و عدم کنترل موثر متولیان مربوطه شامل مدیران آموزشگاه‌های رانندگی- مربیان ، مدرسین ، و افسران بازنشسته و کارکنان موسسه راهگشا و غیره بر فرآیند صدور گواهینامه از مرحله ثبت نام تا ارائه آموزش‌های تئوری، آموزش‌های عملی و آزمون در آموزشگاه‌های استان می‌باشد.

 کهزادی مطرح کرد:به منظور ارتقاء کیفی سطح آموزش‌های تئوری و عملی مربوط به گواهینامه رانندگی به امور آموزشگاه‌های یلیس راهور و بازرسی موسسه رهگشا تاکیدشده با تشدید نظارت‌های کاربردی، آموزشی و موثر بر عملکرد آموزشگاه‌ها نظارت مستمر داشته باشند.

رئیس پلیس راهور استان ایلام اظهار کرد: به همین دلیل به کلیه کارشناسان تصادفات ابلاغ شده ، در صورتی که عدم مهارت راننده در فرآیند شکل گیری تصادفات موثر تشخیص داده شد، نسبت به تعیین سهم تقصیر برای آموزشگاه‌های رانندگی بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ اقدام کند.

انتهای پیام/ ن

توجه بر فعالیت آموزشگاه های رانندگی در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه کعب عمیر
۲۰:۵۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
تعویض پلاک